Nieuwe features bouwen,
welke keuzes maken wij?

Voor ons is de eerste stap meteen de belangrijkste: luisteren naar de klant. We zetten niet voor niks samen een stap vooruit. Het klinkt dan eenvoudig. Luisteren naar de klant, de oplossing ontwerpen, deze realiseren, testen en uitrollen.

Maar zo makkelijk is het niet. Onze software heeft allerlei verschillende gebruikers, variërend van kleine tot grote bedrijven in de branches landbouwmechanisatie, tuin & park, heftruck & intern transport, truck & trailer, motoren en bouwmachines.

Naast de nieuwe wensen en ideeën van klanten, hebben we ook te maken met veranderende regelgeving of ontwikkelingen in de markt waar we op inspelen.

Dus hoe bepalen we dan waarmee we wel of niet aan de slag gaan?

Uiteraard kunnen we niet álle wensen die er zijn realiseren, bijvoorbeeld omdat ze onnodig complex zijn, andere wensen tegenspreken of simpelweg omdat we zuinig met onze tijd moeten omgaan. We moeten dus continu keuzes maken.

Dit vraagt om een flexibele ontwikkelmethode, waarin we makkelijk keuzes maken. Wij maken gebruik van de Scrum methode. In Scrum is er een centrale rol genaamd "Product Owner". Dit is degene die alle belangen en ideeën afweegt en uiteindelijk beslist waar het ontwikkelteam mee aan de slag gaat. Dit proces herhaalt zich elke twee weken. 

De inbreng hiervoor is heel divers en komt vaak tegelijkertijd. Zo kunnen bijvoorbeeld een aantal bestaande klanten een idee hebben dat ze veel tijd bespaart, een aantal leveranciers in de markt nieuwe koppelingsmogelijkheden hebben en het verkoopteam bezig zijn met een offertetraject waarin nieuwe mogelijkheden worden gevraagd.

Ondertussen kan het ontwikkelteam zelf ook tijd vragen, bijvoorbeeld om een nieuwe technische mogelijkheid te onderzoeken of iets aan te passen.

Om vanuit al deze inbreng de beste keuzes te maken begint de Product Owner altijd bij onze visie op Powerall in de toekomst. Zo kunnen we voorkomen dat we altijd bezig zijn met de ‘waan van de dag’. Om die stap vooruit te nemen, is het dus nodig om ook even stil te staan en na te denken over de lange termijn.

Daarbij bekijkt de Product Owner welke ideeën de meeste toegevoegde waarde hebben voor onze klanten en de software.

Daarmee kan het team vervolgens aan de slag.

De afgelopen tijd is het Powerall Connect team bezig geweest met een bankkoppeling. Kijk bij de release notes voor de actuele ontwikkelingen.

Het Powerall Online team is bezig geweest met de ZZP’er app.

Beide tijd besparende oplossingen voor de klant!

Wil jij ook tijd bespraren met Powerall? Vul dan de keuzehulp in om te kijken welk Powerall pakket bij jou past.

<span class="text-primary">Nieuwe</span> features bouwen, <br class="d-none d-lg-block"> welke keuzes maken wij?